POZDRAV OD TRÁVY Z VÝSTUPU NA K2

6 srpna, 2014|Posted in: Obecné

Jan „Tráva“ Trávníček se vrátí s celou expedicí K2 ve čtvrtek 7. srpna. Oficiální tiskovka bude o den později v budově ČR v Praze.

Tráva pomocí techniky posílá všem mnoho pozdravů a poděkování.

Přikládám jeho přímou zprávu: (technika selhala a tato zpráva přišla se zpožděním, nicméně jistě vás zaujme, díky za help p. Jeřábkovi)

K2 8611m

Hola – děkuji všem za gratulace!!! Teď mi teprve dochází, co se stalo:-)… Trávovi se podařilo vyhrabat na druhou nejvyšší horu světa. Ty jo, toho štěstí je nějak moc – 4.pokus = 4.úspěch na osmu. Ale čert to vem:-) Co je důležitější, že to bylo společně s Radkem. S Radkem Jarošem, který zde na K2 dokončil jako asi 15. člověk na světě Korunu Himaláje bez použití kyslíkového přístroje. Super. Nedělní procházka rozkvetlou loukou to sice nebyla, ale máme to za sebou. A byl to fofr. Takhle dobrý počasí prý zde dlouho pamětníci (třeba Radek a Miska, kteří na K2 bojovali 4 x) nepamatují. Na vrcholu K2 jsme se ocitli s velkou mezinárodní skupinou jako 4. a 5 . Čech (no hádejte, kdo byl čtvrtý a kdo pátý – jednak bych se neodvážil Radka předběhnout:-), a jednak to ani při jeho rychlosti nejde. 26.7. po cca 14 dnech po příchodu do základního tábora jsme prostě na vrcholu K2 – Radek kolem 16h, já po něm asi 20 min. Miska musí bohužel otáčet pod „bottleneckem“, kde zůstávají se španělem Miguelem, ten za 2 dny vylézá na vrchol, ale bohužel se mu již nedaří sestoupit do základního tábora a umírá v C4 – 7800m – vysláná pomoc přichází pozdě… S Radkem docházíme do stanu mezi 21-22h – totálně prošitý… Miska do nás nalil čaj a upadli jsme do kómatu. Radku, – opět (jako na Annapurně) ti děkuji za výlet – opět to bylo téměř 24h vzhůru po 1,5h spánku:-) Tentokrát do 8611 m… To je prostě dovolená. Další den Radek sestupuje opět až do BC a já s Miskou zůstáváme v 2 VT, kde si tak koukám ze stanu a říkám si: copak je to tady přes údolí za pěkný kopec? Helemese, to je přeci Broad peak (zrovna včera z něj slezli Libor Uher a Mára Novotný). Miska uvažuje ještě o jednom pokusu na K2 – všechno si na kopci nechal… Tak, že bych tedy zůstal s ním déle v základním táboře a pokusil se o BP?:-) …no zatím se soustřeďme na sestup – je to docela veselý – sice není vichřice, ale pro změnu je zase tolik tepla, že padají šutry – to si člověk na K2 nevybere 🙂 Do základního tábora přicházíme odpoledne – velké vítání, večeřička od Martina, pak dortík atd.

Nicméně začíná dilema co dál… Žhavíme s Miskou telefony a snažíme se od Aleny Záribnické a Moniky sehnat předpověď počasí. Filmaři jsou již samozřejmě natěšení na návrat do jejich intelektuálního pražského prostředí 🙂 Radek, Lucka a Martin chtějí domů také co nejdříve. Takže bychom v BC zůstali akorát já a Miska, takže zvažujeme argumenty,co dál:

Pozitiva:

jsem skvěle zaklimatizovaný – 2 noci v 7800 m

- nijak výrazně jsem se nezničil

- léto je už stejně v pr…

- svalová hmota taky fuč

- cesta na BP by měa být z přdchozích dnůprošáplá

Permit mám koupený – kdo mohl vědět, jak to bude vypadat na K2 s počasím a dalšími podmínkami – pamatujete, jak si kdysi Radek po 4h pobytu v BC rozdrtil prst.

Negativa:

– šel bych sám do neznámého terénu

- potřebuji ještě odpočívat pár dní

- má foukat

- ale hlavně.. mám ošlivé záděrky na palcích 🙂 no a bez legrace:

- po té, co jsme se tedy dneska dozvěděli o smrti Španěla… přestala „bejt na lezení hlava“  a potvrdili jsme letenku

Takže pro všechny, kteří mi psali, že sem blázen, když chci po K2 pokračovat… Oznamuji, že BP někdy příště. Taky zbyl nějaký čas i na veselé focení s Luckou atd… Teďnás tedy čeká od zítřka 3 denní rychlo přesun do Skardu, pak doufejme letadlem do Islamabadu a 7.8. v 18.15 – RUZYNĚ!!

Honza Tráva

GOPR0110 Pohlednice K2_vrchol_A (1)